Ποια είμαι
Μια απόπειρα προσδιορισμού του εαυτού

Με λένε Γεωργία. Που σημαίνει «αυτή που οργώνει τη γη». Τη γιαγιά μου την έλεγαν Γεωργία. Και όντως καλλιεργούσε τη γη. Είχε ένα μεγάλο κτήμα και το φρόντιζε, μαζί με άλλους γεωργούς. Φρόντιζε και ανθρώπους. Την οικογένειά της και όποιον είχε ανάγκη. Πιστεύω στη δύναμη του ονόματος, που μας δόθηκε κληρονομιά ή το διαλέξαμε. Δίνει μια αίσθηση του πώς μπορεί κάποιος να Είναι. Εγώ, ας πούμε, δουλεύω με σώματα και ψυχές. Θέλω να πιστεύω ότι τα καλλιεργώ. Πρώτα δοκίμασα με το δικό μου σώμα και την ψυχή, ως ηθοποιός για πολλά χρόνια. Καλλιέργησα τη γη μου και πήρα γνώση. Σύντομα ένιωσα την ανάγκη να μοιραστώ τα μυστικά μου για μια πιο χαρούμενη σκηνική ζωή. Για ένα πιο πλήρες αίσθημα σκηνικής ύπαρξης. Διδασκαλία και σκηνοθεσία. Να ανεβάζεις τη σύνθεση στη σκηνή και το μοίρασμα να συνεχίζεται. Να είσαι πάντα έτοιμος να ακούσεις αυτό που αναδύεται. Η γλώσσα ποτέ δεν υπήρξε εμπόδιο. Αντιθέτως, άνοιξε τον δρόμο για μια μη λεκτική επικοινωνία, που συνδέει όλο τον κόσμο και εφαρμόζεται σε κάθε σκηνική σύμβαση. Το Φαινόμενο της Σπείρας και η Περιφερειακή  Όραση. Η μέθοδος που γεννήθηκε από την ανάγκη να αποκωδικοποιήσω τα δεδομένα.  Κα μετά ήρθε η ζωή και με οδήγησε σε νέο μονοπάτι που τα συνδέει όλα. Τη δραματοθεραπεία. Προσθέτοντας το στοιχείο της θεραπείας στην εξίσωση, ένιωσα να αυξάνονται οι δυνατότητές μου και να οδηγούμαι στο σήμερα. Σε αυτό που είμαι τώρα. Ηθοποιός, σκηνοθέτιδα, εκπαιδευτικός θεάτρου και δραματοθεραπεύτρια. Μα πάνω από όλα ερευνήτρια της επικοινωνίας. Με βασική ανάγκη να ανιχνεύσω τον τρόπο με τον οποίο γεφυρώνεται το εσωτερικό σύμπαν του συστήματος και του ατόμου με τη θεατρική σκηνή και/ή τη σκηνή της ζωής.  
Who am I
An attempt to define oneself

My name is Georgia. In Greek it’s ΓΕΩΡΓΙΑ, which means “the one that cultivates the earth”. I got my name from my grandmother ΓΕΩΡΓΙΑ. She was truly a cultivator of the earth. She had land and was taking care of people. The family and the workers. And anyone in need. I believe in the power of the name, that was either given to us, or chosen by us. It gives a glimpse of who someone might be. I work with bodies, minds and souls. I like to think I cultivate them. First I tried myself, as an actor for many years. I cultivated my earth and gained some knowledge. And then I felt the need to share my secrets for a more happy life on the stage. For a more fulfilling emotion of existing on the stage. Teaching theatre and then directing. Putting the synthesis on stage and keep on sharing. Being always alert to listen what was emerging. The language was no barrier. On the contrary. A non verbal communication emerged, that connected all people and applied in every stage convention. The spiral effect and the peripheral vision. My tools, my elements, my belief. And then life came and led me to a new path that connects all previous. Dramatherapy. Adding the element of therapy in the equation, expanded my potentials and led me to where I am today. Actor, director, theater educator and dramatherapist.  Teaching theatre, movement and voice to professional actors and amateurs. Organizing workshops for self-development using elements from the theatrical science and dramatherapy. Assisting individuals in their path to personal evolution. My main concern is finding ways to share with people the art of performing in different circumstances and conventions without ever losing their truth and personal involvement to the project. The art of theatre is therapeutic, inspiring and life changing and these workshops around the world have a great impact on people’s lives – so I hear!

Georgia Tsangaraki is a director, actor, theater educator and Dramatherapist. She completed her B.A. studies with Honors degree from the Greek National Theater Drama School in 1994 and continued with a one year post graduate course in Great Britain in Arts Educational London Schools.
Since 1996 she has been working as an actor with the National and Independent Theatre of Greece in multiple shows (Greek tragedies and contemporary pieces alike). She has participated in short and feature films, as well as television shows. She teaches voice, acting, and movement in Greece and abroad, using a unique self-created practice based on Greek Chorus and the importance of working in an ensemble. The method applies to different educational acting and self-development programs and it is called “The Spiral Effect”.
She is the creator and artistic director of an arts space in Athens called “The Farm” where she teaches theatre in nature and runs self-development and therapeutic sessions. She is the co creator of Tracing Echoes, an artistic team that focuses on creating vital space and time for artistic projects to thrive. She is the co funder of The Ancients, an educational and artistic company that focuses on the analysis and presentation of Ancient Greek Tragedies, in the form of lectures and theatrical readings.
She speaks English, Italian and Spanish, and is also and mostly a mother of an amazing child. Her main concern is finding ways to teach people the art of performing in different circumstances and conventions, without ever losing their truth and personal involvement to the project. She believes the art of Theatre is therapeutic, inspiring and life changing, and her workshops around the world have a great impact on people’s lives.

She has collaborated as an educator and director with: SITI company (N.Y), Carnegie Mellon University (Pittsburgh), Vassar College, Pace University, MB2 Centro Para la Experimentación de las Artes (Arica-Chile), UNIACC (Santiago, Chile), Baumastrasse (Athens), OYL’S Apprentice company (Papingo, Greece) , Attico Ancient Greek Drama School, Buzau International Arts Festival (Romania) and many more.
She has directed: “The light of Apollo”(Kalesma, Mykonos 2023) “ONEIRO” (The Farm, 2023)- “Hotel Nemesis” (opening February 2024)-“In between_A Dithyramb” ( Bios,Athens 2022-awards of Best Direction and Best Play in the Comic 7B international festival de Teatru in Buzau Romania 2022) ,-“ The circle of Dionysus” ( The Farm, 2021), “The Magic island” ( The Farm,2021),“Lemon”, an adaptation of her own in “Novecento” by Alessandro Baricco, (Bagion 2018-19, awards of Best Direction and Best Play in the Comic 7B international festival de Teatru in Buzau Romania, 2019). “Las Bacantes Flamencas” (NY Thalia Theatre 2019), “Alkestis” (MB2, Chile 2019), “Mary End John” (Baumstrasse 2018), “Les Chrysanthèmes” (The Farm 2018), “Las Bacantes” (MB2 Chile 2017), “Lithi a compass” (Virsodepsio 2013).

She has written a woman’s monologue “Mother tongue” that refers on sexual abuse and dealing with this trauma, the comedies “The magic Island” and “Hotel Nemesis” as well as a children series under the title “Kora Korn and the adventures of life” – the reality of a little girl with diabetes type 1. She has also co-written with Angelita Tsougou “Paperback Romance”, a
comedy inspired by Mills-and-Boon type books, and “Mary End John”, a contemporary tragedy, based on the myth of Clytemnestra.
Η Γεωργία Τσαγκαράκη είναι αριστούχος απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου , με Post Graduate στην υποκριτική στο Arts Educational London Schools όπου φοίτησε για έναν χρόνο με υποτροφία από το ίδρυμα Λίλιαν Βουδούρη. Από το 1996 συμμετέχει σε παραστάσεις του Εθνικού και του Ελεύθερου θεάτρου, έχοντας συνεργαστεί με αναγνωρισμένους σκηνοθέτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει στο ενεργητικό της συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες. Γράφει θεατρικά έργα, κάνει διασκευές κειμένων και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι δημιουργός και καλλιτεχνική διευθύντρια του χώρου τέχνης και θεραπείας «ΤΟ ΚΤΗΜΑ», όπου οργανώνει εργαστήρια θεάτρου και αυτογνωσίας στην φύση. Είναι ιδρυτικό μέλος του THESYS Κέντρο Συστημικής θεραπείας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Είναι ιδρυτικό μέλος και σκηνοθέτης της Δημιουργικής ομάδας Tracing Echoes που αποτελείται από τον Χάρη Γερμανίδη (εικαστικό καλλιτέχνη και φωτογράφο) και τον Στέφανο Γιακουμάκη (Μουσικό και συνθέτη). Στόχος της ομάδας η δημιουργία ζωτικών χώρων και χρόνων για την ανάδειξη έργων τέχνης.
Με τον Γιώργο Κόλλια και την Λένα Κοσταρίδη έχουν ιδρύσει τους The Ancients. Στόχος της ερευνητικής ομάδας είναι η μελέτη Αρχαίων Τραγωδιών και η παρουσίασή τους σε μορφή διάλεξης και θεατρικού αναλογίου. Η Τσαγκαράκη τελευταία 10 χρόνια ασχολείται εντατικά με την έννοια της τελετουργίας στην θεατρική εκπαίδευση, έχοντας δημιουργήσει μια μέθοδο που στηρίζεται πάνω στην σπειροειδή κίνηση των γεγονότων και των ερμηνευτών. Το SPIRAL EFFECT είναι μια δυναμική πρακτική που εφαρμόζεται με επιτυχία σε πολλές ξένες χώρες και διαφορετικές γλώσσες, γιατί επικεντρώνεται στην ουσία της επικοινωνίας και της σκηνικής ανάπτυξης. Με όχημα την αρχαία ελληνική τραγωδία και πιο συγκεκριμένα την έννοια του χορού ως ensemble στην σκηνική αναπαράσταση, έχει οργανώσει πολλά εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Κύριο μέλημα και ενδιαφέρον της , η ανάδειξη της ατομικής φωνής και
ικανότητας του εκάστοτε ερμηνευτή, μέσα από τον ασφαλή χώρο του συνόλου που τον στηρίζει. Μια διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης με οδηγό το σώμα και τον Λόγο. Βρίσκεται επί πτυχίο στη Δραματοθεραπεία , στο Κέντρο Δια Βίου Εκπαίδευσης Το ΕΡΜΑ. Έχει κάνει σεμινάρια Video-art δημιουργικής γραφής, παίζει κρουστά και ασχολείται με την τέχνη της κίνησης. Μιλάει Αγγλικά, Ιταλικά και Ισπανικά και είναι μητέρα μιας υπέροχης κόρης. georgia tsangaraki
Έχει Διδάξει:

-Vassar College -Pace University - ΚΤΗΜΑ, Χώρος Τέχνης και εκπαίδευσης. -Τετράγωνο , χώρος Τέχνης και έκφρασης. -Ακτίνα, Ιδιωτική Επαγγελματική σχολή χορού. -Apprentice company της One Year Lease Company (OYL) .Καλοκαιρινό εκπαιδευτικό σχολείο για αμερικάνους φοιτητές θεατρικών σπουδών στο Πάπιγκο της Ηπείρου . Η OYL έχει έδρα στην Νέα Υόρκη. Η συνεργασία βρίσκεται στον όγδοο χρόνο της. - Αττικό σχολείο , Θερινό σχολείο Αρχαίου Δράματος. -BAUMSTRASSE, χώρος τέχνης και εκπαίδευσης. -Carnegie Melon University (Pittsburgh) -SITI company Anne Bogard (Νέα Υόρκη). -MB2 Centro Para la Experimentacion de las Artes (Χιλή). -UNIACC, university for Arts , Sciences and Communication, (Σαντιάγο, Χιλή). - Λυρική σκηνή (Χορωδία Μαρίνας Σάτι). - DANZARIN ,Εργαστήρι Χορού και θεάτρου. - ΓΕΝΑΘΛΟΝ ( Κέντρο Διεπιστημονικής Προσέγγισης Ανθρωπίνων και Φυσικών Συστημάτων). THESIS ( Κέντρο Συστημικής Θεραπείας) -ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ (Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Ψυχικής Υποστήριξης και Πολιτισμού), στα πλαίσια των ομάδων προσωπικής ανάπτυξης των μελών τους. -Δραματική Σχολή Πέτρας, (Πετρούπολη). - Εργαστήρια σε διάφορα μέρη της Ελλάδας ( Πάτρα, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Γιάννενα, Χαλκιδική).
Έχει διασκευάσει και σκηνοθετήσει:
«The light of Apollo” με τους Tracing Echoes. Μια performance πάνω στο μύθο του Απόλλωνα. Για το ξενοδοχείο KALESMA( Μάιος 2023)
«ONEIRO», μια θεατρική performance πάνω στο μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης. Χώρος Τέχνης Το ΚΤΗΜΑ (πρεμιέρα Σεπτέμβριος 2023)
«Χοτέλ Νέμεσις», Μια μαύρη αστυνομική κωμωδία της Γεωργίας Τσαγκαράκη. Πολυχώρος ΠΟΛΙΣ (προγραμματισμένη πρεμιέρα Νοέμβριος 2023)
«In Between-ένας Διθύραμβος», Bios. (Φεβρουάριος Μάρτιος 2022),Συμμετοχή το Buzau Interantional Arts Festival της Ρουμανίας τον Σεπτέμβρη του ’22 με Βραβεία καλύτερης παράστασης, καλύτερης σκηνοθεσίας και ειδικό βραβείο Γυναικείου ρόλου για Ελπινίκη Μαραπίδη στον ρόλο της Αγαύης.
«Mother Tongue» ένας γυναικείος μονόλογος της Γεωργίας Τσαγκαράκη πάνω στην σεξουαλική κακοποίηση Χώρος Τέχνης Το ΚΤΗΜΑ (Ιούλιος 2022)
«Ο κύκλος του Διονύσου», μια δική της διασκευή πάνω στις Βάκχες του Ευριπίδη και κείμενα του Τ.Σ Ελλιοτ και ραινερ Μαρια Ρίλκε. Χώρος τέχνης ΤΟ ΚΤΗΜΑ (Ιούλιος 2021)
«Το μαγικό Νησί» μια σύνθεση κειμένων των Μπόστ, Λένας Διβάνη, Βασίλη Αλεξάκη και Γεωργίας Τσαγκαράκη. Χώρος Τέχνης ΤΟ ΚΤΗΜΑ ( Οκτώβρης 2021)
«LEMON» μια διασκευή δική της πάνω στον μονόλογο του Alessandro Baricco “Novecento”. Θέατρο Ραντάρ (Οκτώβριος 2018), Μπάγκειον, (Οκτώβριος 2019-20)
«Las Bacantes Flamencas» Μια διασκευή δική της πάνω στις Βάκχες του Ευριπίδη με στοιχεία Φλαμένκο κουλτούρας. Thalia theatre , Queens New York. (Μάρτιος 2019)
«ALKESTIS» μια διασκευή δική της πάνω στην Άλκηστη του Ευριπίδη MB2, Χιλή (Ιανουάριος 2019)
« Μαίρη END Τζον» Της Γεωργίας Τσαγκαράκη και Αγγελίτας Τσούγκου. Μια σύγχρονη τραγωδία στηριγμένη στο μύθο της Κλυταιμνήστρας. BAUMSTRASSE, (Ιούνιος 2018)
«Τα Χρυσάνθεμα» Μια σύνθεση κειμένων της Γλυκερίας Μπασδέκη, του Άκη Δήμου και της Γεωργίας Τσαγκαράκη. Χώρος τέχνης ΤΟ ΚΤΗΜΑ. (Ιούνιος 2018)
«Las Bacantes» Mια διασκευή δική της πάνω στις Βάκχες του Ευριπίδη. MB2 , Χιλή(Οκτώβριος 2017)
«Βάκχες , μια αναπνοή» Μια performance με διαδραστικά εργαλεία, σε συνεργασία με τον Interactive soundscape Designer Πάνο Τσαγκαράκη και τον συνθέτη Γιώργο Πετρά. Athens Art Digital Festival 2017.
«Λήθη a compas» μια έρευνα πάνω στην Λήθη του Δημήτρη Δημητριάδη και την κινησιολογική και μουσική φόρμα του Φλαμένκο. Βυρσοδεψείο (Ιούνιος 2013)
«Η Ανταλλαγή» του Paul Claudel, Θέατρο Μεταξουργείο, (Άνοιξη 2008)

Έχει παίξει:
-Με το Εθνικό Θέατρο στις παραστάσεις:
«Τρωάδες» του Ευριπίδη, 2015 (σκην. Σωτήρης Χατζάκης),«Ιππόλυτος» του Ευριπίδη,2014(σκην.Λυδία Κονιόρδου), «Βάκχες» του Ευριπίδη ,2005 (σκην. Σωτήρης Χατζάκης), « Ίων» του Ευριπίδη, 2003 (σκην. Λυδία Κονιόρδου) «Ορέστεια» του Αισχύλου, 2001( σκην. Ιάννης Κόκκος), «Άλκηστης» του Ευριπίδη , 2000( σκην. Λυδία Κονιόρδου) «Μυθική ζώνη» του Σάμιουελ Μπέκετ, 2000 (σκην. Νίκος Χατζηπαππάς) , «Οι μηχανές του δόλου και του τρόμου», 2000 (σκην. Νίκος Περέλης) , «Παγίδες και Φονικά» ,1999 ( σκην. Νίκος Περέλης) , , «Τρισεύγενη» του Κωστή Παλαμά, 1998 (σκην. Νίκος Περέλης) , «Ο καβαλάρης τ’ουρανού»,1997 (σκην.Σωτήρης Χατζάκης) «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, 1996 (σκην. Λυδία Κονιόρδου)
-Με το Θέατρο Τέχνης στην παράσταση “Το παιχνίδι του τέλους (σκην.Κωσταντίνος Χατζής, χειμώνας 2015-16) «Θέλω να σας πω» 2005 (σκην. Δημήτρης Ζορμπαλάς).
-Με το Θέατρο Πολιτεία στην παράσταση «Η νύχτα του τράγου» 2002,2003 (σκην. Σωτήρης Χατζάκης).
-Με το Μέγαρο Μουσικής στην παράσταση «Τ’άκουσες Αρετούσα μου?» ,2003 (σκην. Σοφία Σπυράτου).
-Με τον ΚΡΑΤΗΡΑ και την ομάδα «Δρόμος με δέντρα» στην παράσταση «Η τυφλή» του Ρ. Μ. Ρίλκε 2003 (σκην. Μάρθα Φριντζήλα).
-Με το The Getty Museum στο Λος Άντζελες, το PLAYHOUSE theatre στην Οξφόρδη και το COCHRAN THEATRE στο Λονδίνο στην παράσταση «The swallow song», 2003-4 (σκην. Λυδία Κονιόρδου).
-Με το Από Μηχανής Θέατρο στην παράσταση «Patterns» του Stephen Hutton 2005 (σκην.Hutton Stephen).
-Με το Θέατρο στην οδό Καλλιδρομίου στην παράσταση «Το αίμα που μαράθηκε» Του ‘ Ακη Δήμου, 2007-8(Σκην.Γιώργος Σαχίνης).
-Με το Θέατρο Μεταξουργείο στην παράσταση «Η Ανταλλαγή» του Paul Claudel, 2008 (σκην. Γεωργία Τσαγκαράκη, Γαλήνη Λυμπεροπούλου)
-Με το 104 Κέντρο Τέχνης και Λόγου των εκδόσεων Καστανιώτη στις παραστάσεις « Αισθηματικές νουβέλες δρχ 35» , των Γεωργία Τσαγκαράκη, Αγγ.Τσούγκου , 2009-10 (σκην.Αγγελίτα Τσούγκου) και «Η Λένα Διβάνη διαβάζει Sylvia Plath» (σκην. Αγγελίτα Τσούγγου).
-Με το Θέατρο Χώρα στην παράσταση «Κάπου αλλού» του Guy de maupassant ,2009 (σκην.Αγγελίτα Τσούγκου).
-Με το Baumstrasse στην παράσταση«Festen» 2015-16 (σκην.Μιχάλης Πανάδης)
και DRAMA PERPETUA 20011(σκην.Γ.Φριντζήλας)
-Με το Κέντρο ελέγχου τηλεοράσεων στην 2η εκδοχή της DRAMA PERPETUA ,2012
-Με το Βρυσάκι για την 3η εκδοχή της DRAMA PERPETUA 2013(σκην.Γιώργος Φριντζήλας)
-Με το Βυρσοδεψείο στην παράσταση «ΛΗΘΗ a compάs» 2012(σκην.Γεωργία Τσαγκαράκη)​​​​​​​
Έχει γράψει:

“Mother Tongue/ Μητρική Γλώσσα”, θεατρικός μονόλογος για μια γυναίκα ηθοποιό και ένα μουσικό.
Μαζί με την Αγγελίτα Τσούγκου τις «Αισθηματικές Νουβέλες δρχ 100» . Ένα έργο εμπνευσμένο από τα θρυλικά Άρλεκιν και ανέβηκε στο 104 των εκδόσεων Καστανιώτη (Σεζόν 2009-10)
Μαζί με την Αγγελίτα Τσούγκου το «Μαίρη End Τζον», ένα έργο πάνω στην ενδοοικογενειακή βία με αφορμή τον μύθο της Κλυταιμνήστρας.
«Heaven», σενάριο μικρού μήκους με θέμα την σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων.
«Η Κόρα Κόρν και οι περιπέτειες της ζωής», μια παιδική σειρά παραμυθιών που πραγματεύεται το θέμα του διαβήτη τύπου 1.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ- ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

2021: Σώσε Με. Αστυνομικό θρίλερ για το ΑΝΤ1. Σκηνοθεσία: Πιέρρος Ανδρακάκος
2019: Αν ήμουν πλούσιος ,Καθημερινή κωμωδία για τον ΑΝΤ1. σκην. Στρ. Μαρκίδης.
2017 : Her Job,του Nikos Labot
2014: Highway to Hellas των Arnd Schimkat, Moses Wolff και Aron Lehmann , 2014.
2010: ΧΑΡΙΣΜΑ σκην. Χριστ.Ιωακειμίδη
2009:συμμετοχή στη σειρά «Εργαζόμενη γυναίκα» σκην. Κατερίνα Φιλιώτη.
2008:συμμετοχή σε επεισόδιο απο τους Αληθινοί Έρωτες, σκην.Στρατούλα Θεωδοράτου, Μπάμπης Σπανός . Alpha.
2008: Without σκην.Αλέξανδρου Αβρανά.
20 08: «Ο άγγελος μου ο διάβολος μου» ρομαντική κομεντί,για τον ALPHA.σκην. Ανιές Σκλάβου.
2007: Σφηνάκια ,κωμική σειρά, για τον Alpha σκην. Νάσκαρης Θανάσης
2007: «Άμυνα Ζώνης » του Πέτρου Μάρκαρη για την ΝΕΤ, σκην. Τσίτος Φίλλιπος
2006:Σκερτσάκια,κωμική σειρά για τον ΑΝΤ1.Σκην. Νάσκαρης Θανάσης
2006:«Στην απέναντι όχθη» σκην. Στασινός Στράτος. Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
2005:«Υποβρύχιος έρωτας» σκην. Σολδάτος Γιάννης.
2005: «Exit» Μικρού μήκους, σκην. Τοτσικας Θανάσης
2000: Μικρές συμμετοχές στα σήριαλ: «Μια νύχτα σαν κι αυτή», «Ταξίμι»
1998: «Ήταν ένα μικρό τραινάκι» Μικρού μήκους, σκην. Δάντη Σοφία.
1997: «Έλσα» σκην. Αλκουλή Πόπη.
1996: «Μη μου Άπτου» σκην. Γιατζουτζάκης Δημήτρης.
Back to Top